ZG 47

Carcajou

AH member
Reaction score
72
Voici ma nouvelle carabine 9,3 × 64, que je viens d'acheter chez Dorleac. Malheureusement, son prix reflète la rareté de la cartouche, surtout en 9,3 × 64. J'ai fait remplacer l'extracteur et installer un ressort Brownells 10 % plus rigide. Il est très difficile de trouver des munitions perforantes en France, car elles sont interdites pour la chasse.
J'utiliserai les cartouches Norma Swift A-Frame et Brenneke TUG pour le bison ; sinon, pour les plaines, les Brenneke TOG de 247 grains — le fusil gère parfaitement ces cartouches au stand de tir.
Je vais lui faire fabriquer une magnifique crosse en noyer français. Vivez 2027 !

Here is my new 9.3 × 64 rifle, which I just bought at Dorleac. Unfortunately, its price reflects the rarity of the cartridge, especially in 9.3 × 64. I had the extractor replaced and a 10% stiffer Brownells spring installed. It is very difficult to find armor-piercing ammunition in France, as it is forbidden for hunting.
I will use the Norma Swift A-Frame and Brenneke TUG cartridges for bison; otherwise, for the plains, the 247-grain Brenneke TOG — the rifle handles these cartridges perfectly at the shooting range.
I'm going to have a beautiful French walnut stock made for him. Live 2027!

Sounds good to me!

Forum statistics

Threads
69,083
Members
159,586
Latest member
Gerardcon